Menu Menu

Praktisk information

Vi har samlet nogle af de praktiske informationer som vi normalt får stillet spørgsmål til.
Listen vil blive opdateret, hvis nye emner dukker op.

Bolde:

Alle spillere fra U11 rækkerne og opefter skal medbringe egen bold.

Der spilles med følgende boldstørrelser:

• U9 piger – Str. 00    U9 drenge – Str. 00
  • U11 piger – str. 0    U11 drenge – str. 0
  • U13 piger – str. 1    U13 drenge – str. 1
  • U15 piger – str. 2    U15 drenge – str. 2
  • U17 piger – str. 2    U17 drenge – str. 3
  • U19 piger – str. 2    U19 drenge – str. 3
  • Damesenior – str. 2 Herresenior – str. 3

Hjemmeside, Facebook og andre medier
Struer Håndbold’s primære kommunikationskanal er vores Facebookside. På hjemmesiden Struerhaandbold.dk kan man holde sig orienteret om træningstider, trænere, ungtrænere m.m.

Herudover har vi  Struer Håndbold til stævner og Trille og Trolle - Struer Håndbold.

På disse sider, vil relevante informationer vedr. Struer Håndbold være tilgængelige.

Nogle medlemmer og/eller hold opretter desuden deres egen facebook gruppe, hvor de deler information. Struer Håndbold påtager sig intet ansvar for rigtigheden af information på disse sider. Ligeledes kan klubben ikke gøres ansvarlig for billeder eller andet indhold, der ligges ind på disse sider. En repræsentant for klubben er medlem siderne, og vil i tilfælde uegnet materiale sortere i indholdet på siden, men kan ikke gøres ansvarlig.

Struer Håndbold er på Instagram - Følg Struerhaandbold eller struercup.dk

Struer Håndbold er på Youtube - Abonner på Struer Håndbold

Forældre som tidtagere
Dommerbordet skal bemandes af repræsentanter fra den klub der har hjemmebane. Dommerbordet bemandes således, at det hold der spiller, selv er ansvarlig for at finde egnede personer til at varetage opgaven. Træneren for det enkelte hold har behov for forældrene til at sidder tidtager.

Som tidtager er man dommerens forlængede arm, og har ansvaret for kontrol af spilletiden, udvisningstiden for udviste spillere og korrekt registrering af scoringer.

Til hjemmestævner vil der være en stævneansvarlig til stede i hallen, der kan give vejledning i brug af dommerbordet, såfremt den forrige tidtager ikke kan instruere.

Denne officielle manual for tidtagere findes i dette link.

Indmeldelse og kontingent
Indmeldelse og betaling af kontingent foretages online på hjemmesiden under menupunktet ”Kontingent”.
Der kan betales med Dankort, Visa/Dankort, Mastercard, Maestro, Visa og Visa Electron.

Sidste frist for betaling af kontingent er den 1. september.
Starter du senere, skal kontingent senest betales når du har deltaget i træning tre gange. Spillere der ikke overholder betalingsfristen, vil ikke være spilleberettiget.
Husk du må gerne komme og træne med et par gange for at se om håndbold er noget for dig, det koster ikke noget

Kontingentsatser 2023/2024

• U6/U7 Piger og drenge 600 kr.
  • U8/U9 Piger og drenge 700 kr.
  • U11    Piger og drenge 850 kr.
  • U13    Piger og drenge 950 kr.
  • U15    Piger og drenge 1050 kr.
  • U17    Piger og drenge 1200 kr.
  • U19    Piger og drenge 1200 kr.
  • Senior Damer og herrer 1450 kr.
  • Senior, kun kampe 900 kr.
  • Håndbold for udviklingshæmmede 750 kr.

Klubdragt

Struer Håndbolds klubdragt fra Hummel kan ses i hallen og bestilles direkte hos Sport 24. Der kan også bestilles træningssæt bestående af tshirt og shorts. ønsker man at få dragten leveret inden Struer Cup, skal der bestilles senest den.

Retningslinjer for klubbens brug af billeder på hjemmesider og Facebook
Datatilsynet har fastlagt rammerne for offentliggørelse af billeder på Internettet. Grundlæggende er det tilladt at lægge situationsbilleder på nettet uden samtykke, hvorimod portrætbilleder kræver tilladelse fra personen på billedet, og for børn under 15, forældrenes tilladelse.

Vi vil naturligvis overholde disse regler her på siden, og håber, at I også synes, det er sjovt at se billeder fra klubbens arrangementer og holdenes kampe.
Skulle du alligevel finde et billede, du ikke ønsker offentliggjort her på siden, kan du sende en e-mail til Struer Håndbold`s webmaster, som vil sørger for at det bliver fjernet.

Spilletøj Ungdom:

Når kontingentet er betalt, får hver spiller udleveret et sæt spillertøj. Tøjet er personligt med eget navn/nummer og skal bruges til turneringskampe.     Det er spillerens eget ansvar, at medbringe tøjet til kampe. U15 spillere og op vil desuden have en holdtaske med opvarmningstrøjer, som skal vaskes efter hver kamp.

Spillertøj Senior:

Struer Håndbold indkøber spilledragter til alle seniorhold, som skal bruges til turneringskampe. Vask af spilletøj fordeles mellem spillerne gennem sæsonen. Det er meget vigtigt at shorts og t-shirts ikke vaskes sammen. På grund af reklametryk på tøjet SKAL det ALTID vaskes med vrangen ud.

Stævner
Alle hold bliver tilbudt deltagelse i et stævne i løbet af sæsonen. Struer Håndbold betaler holdgebyret.
U11, U13 og U15 deltager desuden i vores egen ”Struer Cup” i september.

Turneringsplan
Der spilles fortrinsvis kampe lørdag eller søndag, men hverdagskampe vil forekomme i et vist omfang.
U6, U7 og U8 holdene deltager i 5-6 stævner i løbet af vinteren.
Turneringsplanerne offentliggøres på hjemmesiden www.struerhaandbold.dk  så snart de foreligger.