Menu Menu

Praktisk information

Vi har samlet nogle af de praktiske informationer som vi normalt får stillet spørgsmål til. 
Listen vil blive opdateret, hvis nye emner dukker op. 

Bolde
Alle spillere fra U10 rækkerne og opefter skal medbringe egen bold.

Der spilles med følgende boldstørrelser:
U10 piger – Str. 0
U10 drenge – Str. 0
U12 piger – str. 0
U12 drenge – str. 1
U14 piger – Str. 1½
U14 drenge – Str. 2
U16 piger – Str. 2
U16 drenge – Str. 3
U18 piger – Str. 2
U18 drenge – Str. 3
Damesenior – str. 2
Herresenior – str. 3

Bustur til kampe.
Såfremt Struer Håndbold skal spille turnerings- eller cup kampe, hvor spillestedet ligger mere end 90 km. fra Struer, er Struer Håndbold indstillet på at yde tilskud til betaling for buskørsel. Spillere og trænere betaler 30 kr. til bussen. Øvrige personer betaler 50 kr. 

Hjemmeside, Facebook og andre medier
Struer Håndbold’s primære kommunikationskanal er internettet. På hjemmesiden Struerhaandbold.dk kan man holde sig orienteret om, hvad der sker i Struer Håndbold

Herudover har vi Facebooksiderne Struer Håndbold, Struer Håndbold til stævner og Trille og Trolle - Struer Håndbold.

På disse sider, vil relevante informationer vedr. Struer Håndbold være tilgængelige.

Det er vigtigt, at klubbens medlemmer holder sig opdateret på hjemmesiden. 

På siderne vil man kunne finde informationer om træningstider og –aflysninger, kontaktinformationer på trænere, ledere og kalender for klubbens aktiviteter.
Nogle medlemmer og/eller hold opretter desuden deres egen facebook gruppe, hvor de deler information. Struer Håndbold påtager sig intet ansvar for rigtigheden af information på disse sider. Ligeledes kan klubben ikke gøres ansvarlig for billeder eller andet indhold, der ligges ind på disse sider. En repræsentant for klubben er medlem siderne, og vil i tilfælde uegnet materiale sortere i indholdet på siden, men kan ikke gøres ansvarlig. 

Struer Håndbold er på Instagram - Følg Struerhaandbold eller Intersportcup. 

Struer Håndbold er på Youtube - Abonner på Struer Håndbold

Forældre som tidtagere
Dommerbordet skal bemandes af repræsentanter fra den klub der har hjemmebane. Dommerbordet bemandes således, at det hold der spiller, selv er ansvarlig for at finde egnede personer til at varetage opgaven. Træneren for det enkelte hold har behov for forældrene til at sidder tidtager.

Som tidtager er man dommerens forlængede arm, og har ansvaret for kontrol af spilletiden, udvisningstiden for udviste spillere og korrekt registrering af scoringer. 

Til hjemmestævner vil der være en stævneansvarlig til stede i hallen, der kan give vejledning i brug af dommerbordet, såfremt den forrige tidtager ikke kan instruere.

Denne officielle manual for tidtagere findes i dette link. 
http://www.dhf.dk/Regler/spilleregler/Manual-for-tidtagere-og-sekretærer

Indmeldelse og kontingent
Indmeldelse og betaling af kontingent foretages online på hjemmesiden under menupunktet ”Kontingent”.
Der kan betales med Dankort, Visa/Dankort, eDankor, Mastercard, Maestro, Visa og Visa Electron.

Sidste frist for betaling af kontingent er den 15. september.
Starter du senere, skal kontingent senest betales når du har deltaget i træning tre gange. Spillere der ikke overholder betalingsfristen, vil ikke være spilleberettiget.
BEMÆRK: Der fremsendes IKKE længere girokort, indmeldelse og betaling SKAL foretages online.
Husk du må gerne komme og træne med et par gange for at se om håndbold er noget for dig, det koster ikke noget..

Kontingentsatser 2017/2018

  • U4+5 Piger/Drenge 450 kr.  
  • U6+U7+U8 Piger/Drenge 500 kr.
  • U10 Piger/Drenge 750 kr
  • U12 Piger/Drenge 850 kr
  • U14 Piger/Drenge 950 kr. 
  • U16 Piger/Drenge 1100 kr
  • U18 Piger/Drenge 1100 kr
  • Senior (træningstid tirsdag og torsdag) 1350 kr
  • Senior (træningstid torsdag) 1050 kr
  • Senior (ingen træningstid) 750 kr 
  • Håndbold for udviklingshæmmede 650 kr.

Klubdragt 
Struer Håndbolds klubdragt fra Hummel kan ses i hallen og bestilles direkte hos Intersport Struer. Der kan også bestilles træningssæt bestående af tshirt og shorts. ønsker man at få dragten leveret inden Intersport Cup, skal der bestilles senest den. 29. august.

Bestillingsseddel udleveres af holdets træner, men kan også findes på hjemmesiden.

Retningslinjer for klubbens brug af billeder på hjemmesider og Facebook
Datatilsynet har fastlagt rammerne for offentliggørelse af billeder på Internettet. Grundlæggende er det tilladt at lægge situationsbilleder på nettet uden samtykke, hvorimod portrætbilleder kræver tilladelse fra personen på billedet, og for børn under 15, forældrenes tilladelse.

Vi vil naturligvis overholde disse regler her på siden, og håber, at I også synes, det er sjovt at se billeder fra klubbens arrangementer og holdenes kampe.
Skulle du alligevel finde et billede, du ikke ønsker offentliggjort her på siden, kan du sende en e-mail til Struer Håndbold`s webmaster, som vil sørger for at det bliver fjernet.

Spilletøj
Struer Håndbold indkøber spilledragter til alle hold, som skal bruges til turneringskampe. Vask af spilletøj fordeles mellem spillerne gennem sæsonen. Det er meget vigtigt at shorts og t-shirts ikke vaskes sammen. På grund af reklametryk på tøjet SKAL det ALTID vaskes med vrangen ud.

Stævner
Alle hold bliver tilbudt deltagelse i et stævne i løbet af sæsonen. Struer Håndbold betaler holdgebyret.
U10, U12 og U14 deltager desuden i vores egen ”Intersport Cup 2016” i weekenden den 23. og 24. september.

Turneringsplan
Der spilles fortrinsvis kampe lørdag eller søndag, men hverdagskampe vil forekomme i et vist omfang.
U6, U7 og U8 holdene deltager i 5-6 stævner i løbet af vinteren.
U10, U12 og U14 i forturnering eller kval spil i weekenderne 3.-4. september og 10.-11. september.
Første turneringshalvdel løber fra uge 39 til uge 50 i 2017. Herefter ombrydes alle puljer og en ny turneringsplan bliver offentliggjort. Anden halvdel af turneringen starter uge 1 2018 og slutter uge 12/13 i 2018.
Turneringsplanerne offentliggøres på hjemmesiden www.struerhaandbold.dk  så snart de foreligger.